Auto poleasingowe? Co to znaczy.

Pierwsze skojarzenie większości osób, kiedy słyszy hasło „auto poleasingowe”, to auto przedstawiciela handlowego w sieci supermarketów. Częściowo jest to trafne skojarzenie. Auta używane przez przedstawicieli handlowych są autami zakupionymi w leasing i po zakończonej umowie trafiają na przetargi. Stanowią one jednak tylko kilka procent aut dostępnych na przetargach z autami poleasingowymi.
Przejdźmy zatem do wyjaśnienia tego mitycznego pojęcia.
Auto poleasingowe,
czyli auto, które było zakupione jako nowe w salonie, przy pomocy finansowania w postaci leasingu
na okres zazwyczaj 2 do 5 lata (najczęściej na taki okres jaki dany producent udziela gwarancji na auto, czyli 3 lata). Kupującym takie auto są firmy z różnych branż. Zarówno są to wspomniane wcześniej supermarkety, które potrzebują aut dla swoich przedstawicieli handlowych, ale również są to banki, firmy farmaceutyczne, informatyczne oraz wszystkie inne przedsiębiorstwa, które potrzebują aut dla swoich pracowników na różnych szczeblach. Kolejną grupą Klientów, są indywidualni przedsiębiorcy, którzy również mogą skorzystać z tej formy finansowania auta i bardzo chętnie z tego korzystają choćby ze względu na wynikające z tego korzyści podatkowe. Po zakończeniu umowy leasingowej, powyższe firmy zamiast opłacać wykup, przeznaczają te środki na wkład własny na kolejne, nowe auta, a samochody których nie wykupili trafiają na przetargi, gdzie są wyceniane przez rzeczoznawców, a następnie oferowane do sprzedaży firmom zajmującym się sprzedażą aut używanych.
Niewątpliwym plusem takich aut jest ich klarowna historia. Z racji tego, że samochody te w okresie pierwszej umowy leasingowej objęte były gwarancją producenta, aby była ona ważna, producent narzuca określone wymogi serwisowe. Skutkiem tego jest to, że auta są serwisowane w Autoryzowanych Stacjach Obsługi danej marki, co jest potwierdzone zapisami w elektronicznych książkach serwisowych. Kolejnym plusem takiego serwisowania jest serwis na oryginalnych częściach. Niewątpliwą zaletą jest również możliwość potwierdzenia historii serwisowej auta w każdej ASO danej marki. Klarowna historia dotyczy również przeszłości szkodowej auta, czyli wszystkich incydentów związanych z uszkodzeniami karoserii w wyniku zdarzeń losowych. Każde takie zdarzenie musi być zgłoszone i zlikwidowane przy udziale firmy ubezpieczeniowej w ASO lub warsztacie współpracującym. Dzięki temu znana jest historia każdej szkody, którą miało auto i wiemy dlaczego dany element był powtórnie lakierowany, wymieniony, bądź naprawiony.